Bouwportaal

De focus op het bouwproces door alle informatie bij de juiste persoon en op de juiste plaats

Bouwen gaat hand in hand met veel informatie. De juiste materialen met de juiste kwaliteit, op de juiste plaats en het juiste tijdstip krijgen en dat alles ook nog bínnen het budget is een uitdaging. Dit vraagt om een tool waarmee projecten eenvoudig en overzichtelijk gemanaged kunnen worden.

Het Buro De Haan bouwportaal

Het Buro De Haan bouwportaal helpt je bij het ordenen en automatiseren van bouwprocessen. Dit leidt tot tijdsbesparing en een hogere effectiviteit. De tijd die je bespaart op het organiseren van projecten, kun je gebruiken om de kwaliteit van het project naar een hoger niveau te tillen. Met als resultaat: Beter Bouwen.

GROTIK in de digitale vorm

Ons bouwportaal is opgebouwd aan de hand van GROTIK. Dit is een methode voor het beheersen van alle aspecten binnen projectmanagement.

Geld: Houdt overzicht over de financiën

Risico: Pas risicomanagement toe

Organisatie: Wijs taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden toe

Tijd: Maak en bewaak een overzichtelijke planning

Informatie: Structureer alle beschikbare informatie

Kwaliteit: Voldoe aan de kwaliteitsvraag van de opdrachtgever

In welke situaties komt het bouwportaal van pas?

Tijdens de technische uitwerking

Bij de technische uitwerking van een ontwerp, werken meerdere disciplines in verschillende software samen aan hetzelfde project. In het bouwportaal kun je installatietechnische, constructieve en architectonische modellen eenvoudig samen te voegen. Door het BIM model virtueel te bekijken ontdek je eenvoudig clashes tussen de verschillende disciplines. Op deze manier kun je clashes in een vroeg stadium ontdekken en oplossen.

Samenwerking met onderaannemers

In de ontwerpfase wordt er vaak samengewerkt met onderaannemers. Het risico hierbij is dat de modellen van de verschillende onderaannemers clashes veroorzaken. Het kan voorkomen dat er een leiding door een belangrijk constructief element heen loopt. Met de Logistic Analyser spoor je deze clashes gemakkelijk op.

Opmerkingen maken richting engineeringteams

De logistic analyser is een cloud-gebaseerde BIM coördinatie- en managementoplossing die in staat is om op efficiënte wijze samen te werken in het bouwportaal. Door de koppeling tussen de logistic analyser en het bouwportaal zorgt ervoor dat de verschillende disciplines goed met elkaar kunnen communiceren. Bij eventuele clashes tussen de verschillende verschillende disciplines kan er gemakkelijk gecommuniceerd worden waardoor je clashes eenvoudig oplost.

De functionaliteiten van ons portaal

Een goede planning is tijdens een bouwproces essentieel. In ons portaal maken we gebruik van een Gantt-chart om projecten te plannen. Met de Gantt-chart monitor je de data, taken, het verwachte tijdschema, de onderlinge verbanden tussen taken en de voortgang van het project.

De matrix geeft je een goed en duidelijk overzicht van de gemaakte planning en de geplande werkzaamheden.

Doordat alle bestanden opgeslagen staan in de cloud, heeft iedereen de beschikking over dezelfde informatie. Zodra jij of iemand anders een document toevoegt, worden de anderen hiervan op de hoogte gesteld. Samenwerken in dezelfde bestanden is nog nooit zo eenvoudig geweest. Het portaal houdt automatisch het versiebeheer bij waardoor iedereen altijd met de nieuwste bestanden werkt. Op deze manier is iedereen altijd up-to-date.

Issue tracking geeft automatisch de clashes tussen de modellen in de cloud weer. Zo zie je in één oogopslag waar er zaken aangepast moeten worden. In het portaal kun je clashes toewijzen aan teamleden en deadlines stellen. Zodra er een wijziging is doorgevoerd, ontvangt iedereen een melding. Op deze manier zijn alle betrokken partijen op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen.

Verzamel alle bestanden in de cloud. In het documentenportaal vind je alle documenten met betrekking tot het project terug. De modellen die tijdens het proces gemaakt worden door de verschillende afdelingen en disciplines kun je inzien in het model viewer portaal.

Ben je op bouwbezoek en wil je even iets checken? Geen probleem! Met de bouwplaats-app heb je altijd en overal de beschikking over alle informatie. Of je nu een tekening wilt bekijken of een rapportage wilt toevoegen. Het kan allemaal.

Hoe kunnen wij uw bouwproces innoveren?

Benieuwd wat wij kunnen betekenen voor uw project? Neem contact met ons op.

NEEM CONTACT OP